[Arvodesgruppen] Dagordning Arvodesgruppen till Zoom-möte den 21 april

Monica Atterberg monicaprivat at gmail.com
Tors Apr 14 15:21:36 CEST 2022

Hej!

Jag funderar på om Gert och Hasse hunnit fundera över det vi tog upp på
förra mötet den 3 mars: "Enligt reglerna i GDPR kan vi inte skicka listor
på frilansare via mejl, utan måste använda krypterade filer.
Journalistförbundet använder Excel-filer med lösenord. Gert L och Hasse H
återkommer med en lösning".
Vi måste ju kunna kommunicera med varandra, åtminstone inom resp. grupp,
via mejl. Jag skulle gärna  också vilja kunna använda andra filformat än
Excel.

/Monica