[Arvodesgruppen] Kvinnor till panelen

Gert Lundstedt gert.lundstedt at gmail.com
Tors Apr 21 15:27:19 CEST 2022

Hej Gruppen!

Tack för bra möte. Jag tycker vi sakta men säkert sätter ned foten i
arvodesfrågan, åtminstonde gräver där vi står.

Bra påpekande av att det är en manskompakt panel vid
upphovsrättsseminarierna.
Jag tycker det vore utmärkt att varje sektion har en kvinnlig panelist med.
För att rucka på dominansen, och också få sektionsrepresentation.
Jag tycker inte den som sitter in behöver känna att den är inläst på
direktivet (inget minus givetvis om man är det) utan kan i så fall bidra
med att ställa frågor och säga till om det blir svårt att hänga med i
resonemang.

Så skicka oss - Hasse och jag - gärna namn på kvinnliga
sektionsledamöter som kan medverka i panelen när ni har namn.

Hälsningar

Gert