[Arvodesgruppen] Möte fredagen den 26 augusti 2022

Bella Stenberg bellastenberg at hotmail.com
Tors Aug 25 17:11:12 CEST 2022

Hej!

Hoppas sommaren varit (och är) bra!

Jag kan heller inte komma på mötet imorgon.

Som ni vet och har kunnat läsa om i Journalisten har det varit problem i Frilans Riks styrelse och tyvärr har det fortfarande inte hanterats internt. Det samtal med tredje part, ordförande och mig som jag upplever krävs för att komma framåt har ännu inte blivit av.

I juni föreslog jag ett möte dagen innan Riks första höststyrelsemöte. Gert svarade inte på det meddelandet. Han hade innan dess avvisat förslaget på Ulrika Hyllert som tredje part. Som jag förstått det gick han sedan med på att ha ett möte innan när just Ulrika föreslog det.
Tyvärr var det då för sent för att det skulle gå att genomföra praktiskt för min del.

Så i nuläget känner jag mig inte bekväm med att delta på sådana här möten. (Jag är heller inte med på Riks styrelsemöte idag.)

Precis som Björn ska jag läsa protokollet noga efteråt - och hoppas att den information som är viktig finns med där.
Hoppas också att där finns en rapport om uppovsrättskvällarna inklusive budget kontra utfall.

Föreslår också att punkt 5 på dagordningen är en beslutspunkt.

Ha det fint!
Bella