[Arvodesgruppen] Debattartikel och nytt mötesdatum

Nana Eshelman Håkansson nana at nanahakansson.se
Ons Aug 31 21:09:42 CEST 2022

Hej!

Nu måste jag dessvärre upprepa mig igen.

Detta stämmer inte:
”De beslut i dessa frågor som Frilans Riks styrelse har tagit så här långt har alla fattats i full enighet (Om någon undrade).”

Jag var med på ett styrelsemöte och jag var inte på något sätt enig med övriga om upplägget för Upphovsrättskvällarna. Och jag kunde inte hitta något beslut om budget eller verksamhetsplan. Jag har frågat efter det, men inte fått svar. Eller jo. Jag frågade Bella och hon sa att några sådana beslut fanns inte. Jag mejlade hela styrelsen. Inget svar. Marja Beckman svarade via Facebook att hon inte heller kände till några, och bad mig leta själv bland protokollen. Jag hittade ingenting.

Som Bella redan skrivit så är ingen i Västras magra styrelse aktiv som kulturskribent på GP Kultur (bortsett från Bella som inte deltar i Arvodesgruppen innan konflikten är löst).

Trötta hälsningar Nana

Nana Eshelman Håkansson
+46704097529