[Jamstalldhetsombud] Ang. kurs för jämställdhetsombud

Bella Stenberg bellastenberg at hotmail.com
Wed Nov 6 14:50:11 CET 2019

Hej!
Längd och tid för träffen?
Jag kan innan lunch 3 dec. Antar att det gäller tillfälle nr 1?

Ha det fint!
/Bella

6 nov. 2019 kl. 13:59 skrev Leonarda Arcidiacono <leonarda.frilans at gmail.com<mailto:leonarda.frilans at gmail.com>>:

Hej jämställdhetsombud!

Jag har tillsammans med Riks styrelse bollat idéer kring jämställdhetsarbetet och vi har kommit fram till att jämställdhetens ramar behöver konkretiseras. För att vi som jämställdhetsombud ska få ett bättre grepp om vad jämställdhetsarbetet ska innefatta och för att konkretisera vår roll, kan en grundkurs från SJF vara till hjälp.

Därför skickade jag ett synopsis till Elisabet Wahl för några veckor sedan där jag beskrev detta och hon har nu svarat med ett bra förslag. Det hon erbjuder är en webb-studiecirkel på Google hangout med tre träffar för oss jämställdhetsombud.

Kursinnehåll:

1. Någon slags introduktion till jämställdhet och genus – både i allmänhet och i arbetslivet.

2. Så här kan man som förtroendevald jobba med jämställdhet i praktiken. Ulrika Hyllert kör detta pass.

3. Lagar och regler på området. Lite oklart vem som håller, men troligtvis någon av förhandlarna.

Om ni tycker upplägget är bra kör vi innan jul.

Elisabet Wahl på Frilansjouren kan måndag, tisdag eller onsdag.

Vilket datum passar er bäst, tisdag den 3:e eller onsdag den 4:e december?

Hoppas alla kan delta!

Hälsningar

Leonarda Arcidiacono

för Frilans Riks