[Jamstalldhetsombud] Information inför första träffen på jämställdhetskursen

elisabet.wahl at sjf.se elisabet.wahl at sjf.se
Wed Nov 27 16:31:26 CET 2019

Hej på er!

Här kommer information om den första träffen i vår digitala jämställdhetskurs. Vi kör mellan 11.00 och 12.00 tisdagen den 3 december via Google Hangout.  Jag kommer att skicka ut en länk till mötet runt 10.45 och så syns vi på plats. För att delta behöver man ett gmail-konto och lös kamera eller en dator med inbyggd webbkamera. Tanken är att den första träffen ska fungera som en introduktion till jämställdhet och genus - i allmänhet, i arbetslivet och i det fackliga arbetet.

Det här är en helt ny kurs - både till innehållet och till formen - så det är möjligt att det finns en del barnsjukdomar. Men jag tänker att vi testar detta tillsammans och så får vi se hur det fungerar. Alla här tycker det ska bli spännande att ni och jag provar detta format, så får vi se om det är något vi kan utveckla framöver.

Träff två kommer att ske någon gång efter jul och har temat "Så här kan man som förtroendevald jobba med jämställdhet i praktiken". Förbundsordförande Ulrika Hyllert kör detta pass. Del tre blir en genomgång av lagar och regler och det är i dagsläget oklart vem som håller i det. Förhandlaravdelningen är rätt hårt ansatt av diverse varsel och även en del sjukskrivningar, men vi löser det på något sätt. Leonarda och jag bollar datum och återkommer.

Hojta gärna om ni har några frågor så hörs och syns vi på tisdag!

/Elisabet Wahl

Elisabet Wahl
Kurssamordnare
08-613 75 26<tel:08-613%2075%2026>

Journalistförbundet
Besöksadress: Vasagatan 50
Box 1116
111 81 Stockholm
08-613 75 00

www.sjf.se/frilans

[cid:image001.png at 01D45F24.15FE8490]

Din personliga integritet och vår hantering av dina personuppgifter är viktig för Journalistförbundet. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter på https://www.sjf.se/om-oss/personuppgiftspolicy

Har du fått detta mejlet av misstag, vänligen meddela oss omedelbart och radera mejlet och eventuella bilagor utan att dela dess innehåll.

Varning! E-post till och från Sverige, eller som passerar servrar i Sverige, avlyssnas av Försvarets Radioanstalt, FRA.

WARNING! E-mail to and from Sweden, or via servers in Sweden, is monitored by the National Defence Radio Establishment.