[Jamstalldhetsombud] Från kurstillfälle 1

hannah.ohlen at fronesis.nu hannah.ohlen at fronesis.nu
Mon Jan 24 12:17:20 CET 2022

Hej på er!

Hoppas ni fått en fin och inte alltför betungande start på året.

Efter webinariet med Lise Donovan från TCO
(https://tcotco-my.sharepoint.com/personal/lise_donovan_tco_se/_layouts/15/onedrive.aspx?id=%2Fpersonal%2Flise%5Fdonovan%5Ftco%5Fse%2FDocuments%2FInspelningar%2FFrilans%20och%20diskriminering%2D20210422%5F120259%2DM%C3%B6tesinspelning%2Emp4&parent=%2Fpersonal%2Flise%5Fdonovan%5Ftco%5Fse%2FDocuments%2FInspelningar)
landade jag och Leonarda i att det behövs  ytterligare komplement för
att verkligen belysa just frilansens specifika situation.

Leonarda kontaktade förbundet för att få till en ny mer "riktad" kurs,
men kostnaden blev dessvärre alltför hög i relation till innehållet. Vi
började då planera för en kurs i egen regi, men givet att det nu inte
återstår så mycket tid innan årsmötet så kommer vi avvakta fram tills
att en ny styrelse är formaliserad innan vi gör slag i saken. Ni får
gärna skriva och reflektera kring vad ni konkret anser att ni som ombud
vill ta upp, samt om namnet "jämställdhetsombud" är utskottets optimala
namn.

Allt gott,

Hannah